مرکز تعمیرات سخت افزار ، تعمیرات لوازم خانگی ،مرکز موبایل ایران

مرکز تعمیرات سخت افزار پیشگام در تعمیرات تخصصی و حرفه ای انواع دستگاه های الکترونیک

مرکز تعمیرات سخت افزار ، تعمیرات لوازم خانگی ،مرکز موبایل ایران

مرکز تعمیرات سخت افزار پیشگام در تعمیرات تخصصی و حرفه ای انواع دستگاه های الکترونیک

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

عوامل مختلفی می‌توانند در خاموش شدن ناگهانی و خودبخودی تلویزیون دخیل باشند. بررسی‌ها نشان داده که این علل تا حد زیادی بستگی به نوع، مدل و برند تلویزیون دارند. در بخش زیر به برخی از شایع‌ترین علل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون اشاره شده است:


خرابی مین برد تلویزیون :
یکی از اشکالات موجود در تلویزیون ها که سبب خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌گردد، خرابی مین برد است. خرابی مین برد معمولاً به این صورت خود را نشان می‌دهد که تلویزیون هنگام کارکردن خاموش می شود و وقتی دوباره دکمه پاور فشار داده می‌شود، چراغ جلوی تلویزیون شروع به چشمک زدن می‌کند اما تلویزیون روشن نمی شود.

فرسودگی قطعات مین برد :
مورد دیگری که سبب خاموش شدن خودبخودی تلویزیون می‌گردد، فرسودگی قطعات مین برد است. این اشکال غالباً به دلیل روشن‌ ماندن های طولانی مدت تلویزیون اتفاق می‌افتد. از این رو توصیه می‌شود در صورت عدم استفاده از تلویزیون، برق تلویزیون کاملا قطع شود (این کار سبب افزایش عمر مفید دستگاه و پیشگیری از خرابی مین برد می‌گردد)

 استفاده از کابل HDMI نامرغوب :
یکی دیگر از عوامل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، استفاده از کابل نامرغوب HDMI است. استفاده از کابلهای نامرغوب و فیک جهت اتصال سایر دیوایس‌ها به تلویزیون، سبب اتصالی دستگاه و خرابی آن خواهد شد. بنابراین توصیه می‌شود جهت وصل کردن دستگاه‌های دیگر به تلویزیون خود صرفاً از کابل ارائه شده همراه خود دستگاه استفاده کنید.

فلش مموری ویروسی :
مورد دیگری که قابلیت خاموش کردن ناگهانی تلویزیون را دارد، وصل کردن یک فلش مموری ویروسی به تلویزیون است. این کار، گاه منجر به انتقال ویروس‌ها به تلویزیون های هوشمند شده و برنامه های اصلی تلویزیون را از کار می‌اندازند.

 خرابی آی سی برد پاور :
یکی دیگر از مواردی که باعث خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می شود خرابی ic برد پاور تلویزیون است. در صورتی که بررسی ها نشان دهد که اشکال پیش آمده ناشی از خرابی آی سی است می‌بایست این قطعه از تلویزیون تعویض شود. جهت پیشگیری از خرابی مجدد توصیه می‌شود خازن های اطراف IC نیز تعویض شود.

نوسانات برق :
خاموش شدن ناگهانی تلویزیون می‌تواند به دلیل نوسانات ایجاد شده در برق و خرابی پاور نیز اتفاق بیفتد. تلویزیون های جدید به دلیل اینکه با ولتاژ بسیار پایین کار می کنند، غالباً با نوسانات برق دچار خرابی می‌گردند. بنابراین توصیه می‌شود که از اتصال مستقیم دوشاخه تلویزیون به پریز برق خودداری کنید و در این میان از محافظ‌های برق استفاده کنید.

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون
گام نخست در رفع مشکل خاموش شدن تلویزیون، شناسایی علت بروز این اشکال است. پس از تشخیص این مسئله که اشکال پیش آمده به چه دلیل اتفاق افتاده، می‌توان اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر تلویزیون را آغاز کرد. برای مثال در صورتی که اشکال خاموش شدن ناگهانی تلویزیون ناشی از خرابی مین برد باشد، می‌بایست جهت تعمیر و یا تعویض این قطعه اقدام نمود. خرابیCpu  مورد دیگری است که ممکن است سبب بروز چنین اشکالی گردد. در صورت خرابی یا سوختگی سی پی یو، نیاز است تا این قطعه نیز تعویض گردد. (نکته: معمولاً تعویض سی پی یو به تنهایی امکان پذیر نیست و در این شرایط باید کل مین برد تعویض گردد). در هر حال تشخیص روش تعمیر یک تلویزیون با مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون صرفاً پس از بررسی دستگاه و  شناسایی علل اشکال پیش آمده مشخص می‌گردد. (در صورت مواجهه با این اشکال و عدم امکان تحویل و جایجایی دستگاه می‌توان سرویس‌های تخصصی تعمیر تلویزیون را به صورت سرویس در محل تلویزیون دریافت کرد).

20 توصیه برای افزایش عمر مفید تلویزیون

اگر چه در دفترچه‌های راهنمای تمامی تلویزیون‌ها، روشهایی برای نگهداری بهتر و افزایش عمر مفید دستگاه تلویزیون ذکر شده است اما علاوه بر این موارد، برخی اصول ابتدایی و کلی در ارتباط با کلیه تلویزیون های هوشمند و البته قدیمی وجود دارد که می توان آنها را در مورد تمامی تلویزیون ها بکار برد. در این بخش برآنیم تا 20 توصیه مهم برای افزایش عمر مفید تلویزیون را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

1. اولین نکته در ارتباط با نگهداری از تلویزیون دمای محلی است که تلویزیون در آن قرار داده می شود. این محل می بایست دور از سرما یا گرما باشد.

2. توصیه می‌شود از قرار دادن تلویزیون در مکان های پر رفت و آمد خودداری شود.

3. شرایط آب وهوایی مکانی که تلویزیون در آن وجود دارد می بایست ثابت و متعادل باشد، زیرا نوسان شدید در دمای هوا باعث از بین رفتن سیستم های داخلی تلویزیون می شود.

4. احتیاط های لازم جهت پیگشیری از ورود ضربه های سخت به دستگاه را بجا آورید. با توجه به ظرافت های ساختاری دستگاه های تلویزیون – به ویژه تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی- باید مراقب ضربه خوردن های این دستگاه ها باشید. آسیب دیدگی این دستگاه‌ها و وارد شدن ضربه های سخت به صفحه نمایش این دستگاه ها باعث نابودی یک پیکسل یا سوختن لامپ تلویزیون می شود.


5. در صورت نیاز به دریافت سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر و بهسازی قطعات تلویزیون صرفاً به نمایندگی های مجاز تعمیر تخصصی تلویزیون مراجعه نمایید.

نکته:
6. نکته قابل ذکر دیگر جهت افزایش عمر مفید تلویزیون، رعایت نکات مرتبط با نگهداری صحیح از ریموت آن است. از آنجا که بسیاری از دستورهای کاربر توسط ریموت به پنل دستگاه داده می شود بنابراین آسیب این بخش از دستگاه سبب ناکارآمدی کل دستگاه می شود. جهت نگهداری صحیح از ریموت بهتر است مکان خاصی را جهت قراگیری آن انتخاب و تعبیه نمایید. بعلاوه این دستگاه را از دسترس کودکان دور نگهدارید تا بدل به وسیله ای برای بازی آنها نشود.

7. گردگیری و تمیز کردن تلویزیون نیز می بایست به گونه ای انجام شود که سبب آسیب رساندن به صفحه نمایش و سایر بخش های این دستگاه نشود. دقت داشته باشید که هیچ گونه آب یا ماده شوینده‌ای نباید به صفحه نمایش تلویزیون اسپری شود.

توجه به این نکته در نگهداری از تلویزیون سبب افزایش عمر مفید تلویزیون و کارآمدی بالای آن می گردد. توصیه کارشناسان تعمیر تلویزیون آن است که برای پاک کردن صفحه نمایش از دستمال های مخصوص که معمولا درون جعبه تلویزیون هستند، استفاده کنید.

8. جهت تمیز کردن قاب موجود در اطراف پنل دستگاه همیشه از دستمال های میکروفایبر به همراه چند قطره آب استفاده کنید. شما همچنین می توانید از هوای فشرده برای خارج کردن گرد و خاک از میان درزهای میان استفاده کنید. (به میزان فشار هوای مورد استفاده دقت کنید).

9. از قرار دادن اشیاء سنگین برروی دستگاه یا کابل های برق خودداری کنید. این کار منجر به آتش سوزی و شوک الکتریکی می شود.

10. از به کار بردن سه راهی برق غیرمجاز خودداری کنید. این کار منجر به افزایش حرارت و آتش سوزی می شود.

11. از بکارگیری یا نگهداری اشیاء قابل اشتعال در نزدیکی دستگاه خودداری کنید زیرا احتمال انفجار/ اشتعال یا آتش سوزی براثر بی دقتی در استفاده از مواد قابل اشتعال وجود دارد.

12. جهت حفظ صحیح دستگاه و نگهداری از تلویزیون از پاشیدن آب برروی دستگاه یا تمیز کردن آن با مواد قابل اشتعال (تینر یا بنزین) خودداری کنید. این کار احتمال آتش سوزی یا شوک الکتریکی را بالا می برد.

13. کارشناسان تعمیر تلویزیون تأکید دارند که در هوای طوفانی و رعد و برق از دست زدن به تلویزیون یا آنتن خودداری نمایید زیرا احتمال شوک الکتریکی وجود دارد.

14. در هنگام نشتی گاز به پریز دست نزده و پنجره ها را برای تهویه هوا باز کنید زیرا احتمال آتش سوزی براثر جرقه وجود دارد.

15. در شرایطی که ذکر خواهد شد–یعنی وارد آمدن ضربه به دستگاه، معیوب شدن دستگاه، ورود اجسام خارجی به داخل دستگاه، انتشار بو یا دود غیرعادی از دستگاه- دوشاخه دستگاه را بلافاصله از پریز بیرون کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید. در غیر اینصورت منجر به آتش سوزی یا شوک الکتریکی می شود.

16. جهت نگهداری و افزایش عمر مفید تلویزیون آن اگر برای مدت زمان طولانی از دستگاه استفاده نمی کنید دوشاخه را از پریز بیرون بکشید.

17. تجمع گرد و خاک منجر به آتش سوزی یا تضعیف عایق و در نتیجه منجر به نشتی، شوک الکتریکی و آتش سوزی می شود. از وارد کردن فشار به پانل توسط دست یا اشیاء تیز نظیر ناخن، مداد یا خودکار خودداری کنید چرا که مخدوش می شود.

18. از دست زدن به صفحه یا قرار دادن انگشتان برروی آن برای مدت زمان طولانی خودداری کنید. چرا که ممکن است اثرات کوتاه مدتی برروی صفحه ایجاد نمایند.

19. در فواصل زمانی 2 تا 3 ساعت تلویزیون را به مدت 10 تا 15 دقیقه یا حداقل به مدت زمانی که با محیط هم دما شود خاموش کنید.

20. نکته آخر در باب نگهداری و افزایش عمر مفید تلویزیون آنکه بجای استندبای کردن تلویزیون، آن را کاملاً خاموش کنید. زیرا برخی قطعات تلویزیون حتی در زمان استندبای نیز مرتباً در حال کار هستند و این موضوع سبب استهلاک دستگاه می‌گردد. (بجای جداسازی سیم برق در تلویزیونهای LED و LCD می توانید از سیم های رابط دارای کلید قطع برق استفاده کنید).



تعمیر تلویزیون در محل

اگر تلویزیون مورد استفاده شما، به هر دلیل، دچار اختلال و خرابی شده است و نیاز به تعمیر دارد، پیشنهاد ما به شما استفاده از سرویس تعمیر تلویزیون در محل است. دلیل این پیشنهاد آن است که تلویزیون ها به دلیل ابعادی که دارند، برای جابجایی و حمل و نقل، شرایط خاصی را می طلبند. برای مثال، برخی از تلویزیون ها به دلیل ابعادی بالایی که دارند، در وسایل نقلیه عادی جا نمی شوند و نیاز به ماشین های مخصوص حمل بار دارند.

صرف‌نظر از این موضوع، آنچه که تعمیرات تلویزیون در محل را، اولویت می بخشد، امکان آسیب تلویزیون در حین جابجایی و انتقال آن به تعمیرگاه است. بنابراین جهت آسودگی خود و نیز پیشگیری از ورود آسیب های دوچندان به دستگاه، بهتر است ایرادات ایجاد شده در تلویزیون را با استفاده از سرویس تعمیرات تلویزیون در محل رفع نمایید. در این سرویس، تعمیرکاران، خود در محل مورد نظر، حاضر گشته و اقدامات مورد نیاز جهت تعمیر تلویزیون را آغاز می نمایند.

منبع : روش های افزایش عمر مفید تلویزیون

تلویزیون اولد ال جی a7

تلویزیون اولد ال جی a7 با نام لاتین smart oled 55EG9A7 LG یک تلویزیون 55 اینچی و با کیفیت تصویر Full HD است. این یعنی که کمپانی ال جی تلویزیونی با امکانات مدرن همراه با هزینه ای مقرون به صرفه برای کاربر به تولید کرده است. این تلویزیون با امکانات ویژه ای که دارد، باعث می شود، تیر کاربر به وسط هدف اصابت کند. این تلویزیون 55 اینچی با کیفیت full HD تصاویری فراتر از آنچه که شما تصور می کنید را نمایش می دهد. این تلویزیون به‌ عنوان یک مدل ارزان از رزولوشن فول اچ‌دی برخوردار است؛ اما از HDR پشتیبانی نمی کند. این تی وی یک مدل مقرون‌ به‌ صرفه از تلویزیون های اولد الجی است و در مقایسه با  B7 ،C7 ،E7 ،G7 و W7 قیمت نسبی پایین تری دارد. قیمت تقریبی آن چیزی حدود 10 میلیون تومان( کمی پایین تر) است.

چرا تلویزیون اولد ال جی a7 کمی از هم نسلان خود ارزان تر است؟
برای اینکه تلویزیون A7 با قیمت پایین ‎تری به بازار عرضه شود، اقدامات و جایگزینی های هوشمندانه ای توسط مقامات ال جی در آن صورت گرفته است. شرکت ال‌ جی رزولوشن نمایشگر را از 4K به فول اچ‌دی (1080p) کاهش داده است. هم‎چنین از پشتیبانی این تلویزیون ۵۵ اینچی از HDR صرف ‎نظر کرده و تلویزیون A7 را با نسخه قدیمی سیستم‌ عامل WebOS یعنی نسخه ۲.۰ که در سال ۲۰۱۵ معرفی شده بود، عرضه کرده است. این سیستم عامل  در دو سال گذشته، تعدادی به‎ روزرسانی داشته است. این در حالی است که تی وی مورد نظر کیفیت تصویر خوبی دارد؛ نمایش رنگ‌های مشکی در آن عالی است؛ زمان پاسخ‌ گویی تلویزیون بسیار کوتاه است و به لطف طراحی مناسب، زاویه دید خوبی هم ارائه می دهد. تلویزیون اولد ال جی a7 با طراحی فوق‌ العاده باریک خود، می تواند با هر نوع دکوراسیون خانه به خوبی هماهنگ شود.

ساختار اولد ها چگونه است؟
بارزترین و البته مهمترین صفت پنل‌های اولد از جمله تلویزیون اولد ال جی a7 خاموش‌شدن پیکسل‌ها در رویارویی با رنگ سیاه است. در این تلویزیون ها هنگامی که بخشی از تصویر به رنگ سیاه درمی‌آید، پیکسل‌ها خاموش می‌شوند و رنگ سیاه را با عمق و غلظت بسیار بیشتری نشان می دهند. علاوه‌بر تیره‌شدن رنگ مشکی، درخشندگی تصویر نیز بیشتر به چشم می‌خورد و کیفیت و وضوح تصاویر به طرز چشمگیری و باورنکردنی خوب است. همین ویژگی مهم و بارز است که تصویر تلویزیون های اولد را از مدل‌هایی که با پنل LED تولید می‌شوند، متمایز می‌سازد. در حقیقت بک‌لایت از این پنل حذف شده است و پیکسل‌های صفحه‌نمایش، روشن و خاموش می‌شوند و تصاویر را به وجود می‌آورند. این یعنی پیشرفت و توسعه در صنعت طراحی و تولید تلویزیون.